Monday, July 26, 2010

Di manakah Keadilan?

Di suatu petang yang nyaman… Sedang saya syok-syok tidur, terasa ada sesuatu melompat atas kepala saya..



Kemudian, benda tu bergerak ke badan..


Tetiba rasa macam kena patuk kat perut.. Takkan kutu kot?


Bila toleh, rupenyer si ijou, burung kecik yang tuan saya baru beli semalam


Saya suruh ijou pergi main jauh-jauh, saya tak mau kawan ngan dia… Lagipun saya ngantuk giler time tu

Tapi dia tak mau dan masih patuk-patuk saya
Pastu dia naik lagi atas badan saya, berat gak si ijou ni.
Tak lama kemudian, saya dengar dia tengah patuk benda lain lak… Rupanye mengerjakan handphone tuan saya

Saya pun jerit “Oi! rosak nanti.. Tuan marah lah”.


Dia melawan lak tu
Masa saya nak luku kepala dia sedas, tuan saya lalu lak



Akibatnya saya dihukum tanpa dipanggil untuk membela diri.



Oh! dimanakah keadilan? bukan saya yang buat tuan

 Serius, memang lucu. Tabik spring kat orang yang cipta citer ni. Huhu.. Dan kalau difikir-fikirkan, ianya selalu terjadi. Oh ya, kami nak bagi kredit tapi tak tahu siapa pemilik asal gambar dan cerita lucu ni. Kalau korang tahu sape punya, roger2 la yer.

4 comments:

  1. Salam,link tuan telah dimasukkan pada bloglist biaqpila.blogspot.com

    Terima kasih kerana link di sini.

    ReplyDelete
  2. serius lawak..haha

    ReplyDelete