Thursday, August 26, 2010

Pemimpin PAS jangan jadi lelaki lembut

PAS seperti sudah menjadi pondan semenjak era UG. Diperburukkan lagi oleh penyokong-penyokong taksub UG sehinggakan PAS menjadi semakin hari semakin lesu lantarannya. Ditambah pula dengan YB-YB khianat yang sudah tidak lagi bersama rakyat dan perjuangan, tetapi telah leka dan alpa dengan kemewahan, pangkat dan kekayaan.

Ceramah-ceramah PAS sudah lesu, ceramah pemimpin-pemimpin tertinggi parti terutama dari mereka yang dikaitkan dengan UG sudah kurang, dan kalau ada pun tidak mendapat sambutan rakyat kerana sudah tiada "roh perjuangan" di dalam ceramah-ceramah tersebut. Pemimpin tertinggi parti adanya sudah tidak bersama rakyat lagi di dalam perhimpunan-perhimpunan seperti Perhimpunan Anti-ISA, Anti-Kenaikan Harga dan sebagainya kerana sayangkan kedudukan dan takut ditangkap polis!

Malah sudah ada pemimpin PAS yang beralasan "selsema", itu sebab tak dapat hadir di perhimpunan. Belum lagi hilang tangan hilang kaki seperti para pejuang peperangan Badar, Uhud dan Khandak.

Pemimpin PAS sudah dijangkiti penyakit futur (lembab). Futur ialah suatu penyakit yang dapat menimpa sebahagian aktivis dan akan menimpa mereka secara praktikal (dalam bentuk perbuatan). Tingkatannya yang paling rendah berupa kemalasan, menunda-nunda atau melambat-lambatkan. Sering memberi alasan bahawa tugas dakwah itu sukar dan tidak mampu untuk melaksanakannya, meminimakan penglibatan diri dalam misi dakwah organisasi atau sekadar menawar diri untuk membuat tugasan yang paling mudah sahaja. Sedangkan kemuncak penyakit futur ini adalah berhenti sama sekali setelah sebelumnya rajin dan bersemangat.

Ada yang memberikan alasan "wala' kepada pemimpin" untuk terus mempertahankan pemimpin yang futur ini


Read more: http://suwaritimur.blogspot.com/2010/08/pas-parti-pondan-lesbian-muaha-ha.html#ixzz0xesg4K4U

No comments:

Post a Comment